GRATIS VERZENDING VANAF 100 EURO. DOOR DE ZWARE SNEEUWVAL KAN BEZORGING IETS LANGER DUREN

5 tips voor een betere nachtrust

december 22, 2020 2 Comments

5 tip voor een betere nachtrust

Jonge ouders worstelen vaak met de nachten en zijn toe aan meer slaap, maar vaak denkt de baby daar helaas anders over. Gelukkig zijn er veel manieren waarop je je baby (en jezelf!) kunt helpen. We spraken met Berber; een baby & kids coach en baby slaap expert en zij geeft jullie onderstaande tips.

  1. Een routine ontwikkelen
    • Dit klinkt heel logisch, maar let er maar eens op hoe rommelig een nacht kan verlopen.  Probeer de routines zoals verschonen, voeden en even knuffelen elke nacht in dezelfde volgorde te doen. 
    • Pasgeborenen hebben geen idee van dag of nacht en ze hebben echt altijd honger!  Tijdens de eerste 2 maanden kan het moeilijk zijn om een echt goed schema te creëren als ze willen kan je ze elke keer voeden om de paar uur maar vanaf 4 maanden kan een strakke routine hierin echt wonderen doen.
  2. Het juiste beddengoed
    • Jij slaapt beter op een fijn matras -hetzelfde geldt voor je baby, besteed aandacht aan een lekkere slaapplek voor je baby. 
    • Gebruik van natuurlijke materialen die voldoende ademend zijn zorgen ervoor zorgen dat je baby is niet te warm of koud is.
    • Werken met een inbakerdoek voor een pasgeborene en een slaapzak na een aantal maanden, zal ervoor zorgen dat je baby de dekens niet van zich af schopt tijden de slaap met als gevolg een koud lijfje en begint te huilen.
  3. Zorg voor een goeie sfeer
    • Denk aan je eigen slaapkamer, wanneer slaap je het beste? Voor de meesten van ons, het is in een nette, rustige en schone omgeving.
    • Hetzelfde geldt voor je baby. Zorg ervoor dat de babykamer een oase van rust is. Verminder het aantal speeltjes en knuffels in hun bedje, dit zijn allemaal afleidingen en creëren als snel een te drukke omgeving. Zoek naar beddengoed met rustige serene prints.
    • Zet een diffuser neer met etherische oliën zoals een lavendel aroma therapie. Het kenmerk van lavendel is het rustgevende effect. Zorg ervoor dat je echt goeie olie aanschaft, want er is ook veel synthetische olie op de markt, dit is eens tuk goedkoper maar deze heeft een minder goed effect!
  4. Geen schermen in de slaapkamer
    • Het klinkt logisch, maar houd schermen zoals een tablet of telefoon met filmpjes weg uit de slaapkamer (eigenlijk geldt dit ook voor volwassenen) Veel studies hebben aangetoond dat het gebruik van een mobiel of tablet in bed de kwaliteit van je slaap ernstig kan beïnvloeden. Begin vanaf de geboorte met het aanleren van goede gewoontes!
  5. De nacht is een spiegel van de dag!
    • Hiermee wordt bedoeld dat als de dag vol zit met spanning en verschillende routines, 9 van de 10 keer de nacht ook zo zal verlopen.

We hopen dat deze tips zijn nuttig voor je zijn geweest en je hierdoor een paar extra uren slaap kan pakken en weer meer energie hebt om de dag lekker door te komen!  Als je meer informatie wilt hierover;  zijn er veel babyslaap coaches die een persoonlijk plan kunnen maken voor je en je kunnen begeleiden naar een betere nachtrust en fijne routines.

Slaap lekker!




    2 Responses

    Jessica
    Jessica

    januari 27, 2021

    Onze dochter sliep in het eerste jaar ook niet al te best. Overdag wel maar de nachten waren slopend voor ons als ouders. Twee tips die ons destijds goed geholpen hebben:
    1. Klassieke muziek. Op slaperige momentjes lieten we het nummer al horen en uiteindelijk maakten we het lied onderdeel van de slaaproutine (heel zacht op de achtergrond). Zelfs nu ze 3 is en soms nog ‘s middags een slaapje doet, zetten we het nummer op. Het geeft haar rust en herkenning. Pachebel – Canon in D gebruiken wij.
    2. Een shirt van de moeder. Vertrouwd, bekende geur en altijd lekker kroelen in het doekje tijdens het slapen.
    Succes lieve mama’s!

    Melanie
    Melanie

    januari 22, 2021

    Nog een goeie tip. Het ziet er heel lief en mooi uit. Een hemeltje/klamboe/sluier. Maar niet alle kindjes/babytjes kunnen hier tegen, het kan afleiden bij het in slaap vallen van je kindje. Ook in de nacht als je kindje wakker wordt kan dit afleiden voor het zelf terug in slaap vallen.

    (Uit ervaring deel ik dit).

    Sinds het hemeltje/klamboe boven zijn bedje weg is, slaapt hij makkelijk zelf in en ook de nachten gaan beter!

    Reactie


    Also in Yumi Blog

    keizernsnede Lieke
    Een keizersnede! Ik bereid je voor ;-)

    februari 26, 2021

    Zodra je zwanger bent weet je dat er een punt komt dat je baby er ook weer uit moet. Zelf vond ik het heel moeilijk tijdens mijn eerste zwangerschap om mij voor te bereiden op de zwangerschap. Ik had geen idee wat er op mij af zou komen, ook al keek ik de hele dag programma’s over barende vrouwen. Gezien deze bevalling ook niet een groot succesverhaal is werd het al gauw duidelijk. De volgende zou met een keizersnede geboren worden. 

    Ik geef je mijn tips!

    Verder lezen

    How to pick the right diaper bag
    How to pick the right diaper bag

    februari 18, 2021

    Let’s talk diaper bags, your constant travel companion. The selection can be mind-boggling and finding the perfect diaper bag definitely depends on your personal style. But whatever your style, we think there are few things that make a bag great; here are five to consider before you make your decision.

    Verder lezen

    Mom and Baby With Yumi Baby Clothing
    10 essentials die je in huis wilt hebben als je een baby verwacht!

    januari 22, 2021 1 Comment

    Marijke and I thought it would be nice to share the items that helped us during our first months of motherhood. We did not include the big items like a stroller, crib, car seat and instead focused on smaller items that you might not think about right away. Full disclaimer, of course we are slightly biased towards Yumi Baby but we tried to keep it real and think about items that really helped us. Every mom has their own unique tips – please share yours in the comments section!

    Verder lezen